Lekker Koken-maaltijdbox

Krijg ik waar voor mijn geld?
Iedere week krijg je een combinatie van 3 gerechten. We variëren tussen vlees, gevogelte, vis of veggie. We kiezen onze gerechten en ingrediënten zorgvuldig. Zo kunnen we een vaste prijs garanderen. De grootte van de porties ligt in lijn met de aanbevelingen van voedingsdeskundigen: 200 g groenten per persoon , 200 g aardappelen, …

Hoe reserveer ik een maaltijdbox?
Je reserveert de maaltijdbox in de Colruyt-webshop op collectandgo.be of via de Collect&Go-app.

Hoe lang zijn de ingrediënten in de box houdbaar?
We werken met verse ingrediënten die dagelijks worden aangeleverd. De algemene regel is dat je minimaal 4 dagen de tijd hebt om de gerechten klaar te maken. Enkel voor verse witte vis of voor vers vlees kan het soms voorvallen dat je die binnen de 3 dagen moet klaarmaken. Als je bv. de maaltijdbox afhaalt op maandag, heb je nog minimaal t.e.m. donderdag de tijd om de maaltijden te bereiden (behalve verse witte vis of vers vlees, die ten laatste op woensdag moeten klaargemaakt worden).

Zijn alle ingrediënten aanwezig in de box?
Alle hoofdingrediënten zijn aanwezig. Sommige producten uit je voorraadkast vind je niet terug in de box. Op de Collect&Go-website vind je de benodigde ingrediënten per box. Ze worden nog eens herhaald op de receptfiche.

Waar vind ik de voedingswaarden terug?
De voedingswaarden worden per artikel op de verpakking vermeld. Je vindt ze voor elk recept ook terug op de Collect&Go-website, en ze worden nog eens herhaald op de receptfiche.

Waar vind ik de allergenen terug?
De allergenen worden per artikel op de verpakking vermeld. Per recept vind je ze ook terug op de Collect&Go-website en op de receptfiches in de box. Dit geldt voor de producten die in de maaltijdbox zitten. Voor de producten uit je voorraadkast kijk je op de verpakking. De vermelde allergenen enkel gelden dus uitsluitend voor de ingrediënten in de box, en dus niet voor die uit de voorraadkast.

Moet ik een servicekost betalen voor de maaltijdbox?
De maaltijdbox maakt deel uit van een Collect&Go-reservatie. Er wordt dus een servicekost van € 5,50 aangerekend. Dat laat je toe om extra artikelen toe te voegen aan je reservatie. Zo kan je je maaltijdbox combineren met je online boodschappen en betaal je slechts 1 servicekost voor de volledige reservatie.

Hoe zit het met de kwaliteit en de duurzaamheid van de producten?
Alle ingrediënten voldoen aan de kwaliteits- en duurzaamheidseisen van Colruyt.

Als ik alle producten zelf in de winkel zou kopen, betaalde ik minder in totaal.
Dat kan. In de kostprijs van de maaltijdbox zitten een aantal extra’s. Zo profiteer je van de expertise van het kookteam van Colruyt, die je eenvoudige en kindvriendelijke gerechten voorschotelt. Je wint tijd dankzij de makkelijk klaar te maken gerechten en omdat je zelf geen boodschappen hoeft te doen. De voorgesneden groenten in de box besparen je bovendien heel wat tijd Ten slotte kan je dankzij de afgemeten hoeveelheden overschot verminderen.

Worden alle ingrediënten afzonderlijk verpakt?
We streven naar zo min mogelijk verpakkingsafval. Wat we niet per se moeten verpakken, stoppen we zo in de box (vb. losse groenten). Het spreekt voor zich dat tal van ingrediënten verpakt zijn om hygiënische redenen (net zoals dat in onze winkels het geval is).

Wanneer moet je reserveren om wanneer af te halen?
Als je vóór middernacht reserveert, kan je vanaf de volgende dag afhalen (indien op voorraad en als er een afhaalmoment vrij is), net zoals bij Collect&Go-reservaties.

Ik kan geen maaltijdbox reserveren. Ik krijg een foutmelding.
Op=op. Voor de versheid en omwille van logistieke redenen wordt een vooraf bepaald aantal boxen voorzien per dag. Het is dus mogelijk dat onze boxen uitverkocht zijn. Je kan er wel voor kiezen om de maaltijdbox een (of meerdere) dag(en) later af te halen.

Ik had een maaltijdbox toegevoegd aan mijn winkelwagen, maar bij het doorsturen van mijn reservatie is die verdwenen. Wat nu?
Per maaltijdbox die effectief gereserveerd wordt, daalt de beschikbaarheidsteller. Je bent dus pas zeker van je maaltijdbox op het moment dat je je reservatie doorstuurt. Het is niet omdat je maaltijdbox in je winkelwagen zit, dat deze voor jou gereserveerd is. Op die manier voorkomen we dat te veel maaltijdboxen geblokkeerd worden tijdens het reservatieproces.
OPGELET: de maaltijdbox kan niet via de Collect&Go-app besteld worden. Heb je je reservatie gestart op de collectandgo-website, maar doorgestuurd via de app, dan verdwijnt de maaltijdbox uit de reservatie. We werken momenteel aan een oplossing voor dit technische probleem.

Hanteren jullie ook de laagsteprijsstrategie voor de maaltijdbox?
Ja. De box wordt vergeleken met die van concurrenten op het vlak van kwaliteit en portiegrootte. Is er een vergelijkbare box op de Belgische markt te vinden, dan passen wij onze prijs aan.

Waar kan ik een maaltijdbox afhalen? Wanneer komt er een maaltijdbox in mijn afhaalpunt?
Momenteel kan je terecht in de Collect&Go-afhaalpunten van Aalst, Alsemberg, Anderlecht (Bergensesteenweg), Anderlecht (Herbettelaan), Ans, Asse, Ath, Beveren, Boncelles, Brakel, Brugge Sint-Andries, Chapelle-lez-Herlaimont, Chênée, Corbais, Deinze, Dendermonde, Edingen, Evere (Oud-Strijderslaan), Gembloux, Gent, Geraardsbergen, Gilly, Gosselies, Grimbergen, Groot-Bijgaarden, Haasrode, Halle, Hamme, Heist-op-den-Berg, Heverlee, Jambes, Jette, Kuurne, Lede, Ledeberg, Liedekerke, Lochristi, Lokeren, Londerzeel, Marche-en-Famenne, Mechelen, Menen, Merelbeke, Mons, Morlanwelz, Nimy, Ninove, Nivelles, Nossegem, Oudergem, Overijse, Roeselare (Mandel), Sambreville, Sint-Amandsberg, Sint-Gillis-Waas, Soignies, Sint-Niklaas, Sint-Pieters-Woluwe, Soignies, Temse, Tienen, Torhout, Ukkel, Vilvoorde (Schaarbeeklei), Waregem, Waterloo, Wavre, Wetteren, Wilrijk Drive, Wondelgem, Zaventem en Zottegem. Mogelijk komen daar later nog afhaalpunten bij. Klanten van die afhaalpunten en van de Colruyt-winkels op dezelfde locatie worden op de hoogte gebracht via onze folder en per e-mail.

Waarom is er momenteel slechts een beperkt aantal afhaalpunten?
Dat is een logistieke keuze. Momenteel vind je de maaltijdbox alleen in afhaalpunten die volledig of gedeeltelijk worden aangeleverd vanuit ons rondhaalmagazijn in Erpe-Mere of Zaventem.

Mag ik restjes invriezen of bewaren?
Indien de ingrediënten al bereid zijn, dan kan dat. Voor rauwe ingrediënten controleer je de verpakking van het artikel.

Ik wil graag feedback geven over de maaltijdbox. Hoe kan dat?
Vragen over je reservatie: info@collectandgo.be
Informaticaproblemen: help@collectandgo.be
Suggesties voor onze website: help@collectandgo.be
Suggesties voor de maaltijdboxen: info@colruyt.be

Waar kan ik de recepten terugvinden?
De maaltijdbox bevat elke week 3 recepten. Die vind je terug op de Collect&Go-website. Je kan ook de recepten van de volgende (én de vorige) week bekijken.


De 5 meest gestelde vragen aan Collect&Go vind je hieronder.

Staat jouw vraag hier niet tussen? In het menu aan de linkerzijde vind je alle veelgestelde vragen terug, ingedeeld per categorie.

Heb je een vraag niet gevonden?



We helpen je graag verder