Veelgestelde vragen

 

Hoe gebruik ik de webshop Collect&Go?

 

Wanneer moet ik mij registreren?

Je kan onze site vrij raadplegen. Pas als je een reservatie wil doorsturen of een persoonlijk lijstje wil samenstellen, moet je je registreren. Daarna kan je gebruik maken van alle mogelijkheden van de site.

Naar boven
 

Hoe reserveer ik mijn boodschappen?

Eerst kies je een afhaalpunt en de datum waarop je je boodschappen wil afhalen. Als je al klant bent, wordt automatisch het afhaalpunt voorgesteld waar je de laatste keer je boodschappen afhaalde.

Naar boven
 

Waarom moet ik eerst mijn afhaalpunt kiezen?

Het assortiment en de prijs van de producten kan verschillen volgens de winkel. Door eerst je afhaalpunt in te geven, kunnen wij je nauwkeurig informeren over het aanbod in je gekozen afhaalpunt.

Naar boven
 

Hoe vul ik mijn winkelwagen?

Er zijn meerdere manieren om je winkelwagen te vullen:

Via het overzicht van de rubrieken
Links op je scherm vind je een overzicht van de verschillende assortimenten, net als in de winkel. Door op een assortiment te klikken, krijg je alle deelassortimenten in beeld. Klik je op een deelassortiment, dan verschijnen rechts de artikelen. Kies hieruit de gewenste producten door te klikken op de aanbevolen hoeveelheid (die wordt dan direct overgenomen als gewenste hoeveelheid) of duid de gewenste hoeveelheid aan door op de + of - te drukken. Klik dan op de knop 'In winkelwagen >>' en de gevraagde producten liggen in je karretje.

Via de zoekfunctie
Geef bovenaan in het 'zoek'-vakje een of meerdere trefwoorden in en je krijgt een overzicht van de producten die verband houden met de ingegeven woorden. Je kan er ook het artikelnummer van het gewenste product ingeven (dat vind je bv. op een oud kasticket).

Via de filters
Ook vanuit de filters (Bioproducten, Extra-kortingen, Rode Prijzen en Nieuwe Producten) kan je je winkelwagen vullen.

Via de lijstjes
Zowel vanuit je lijstjes als vanuit de themalijstjes kan je artikelen toevoegen aan je winkelwagen. Ook je laatste reservatie kan als basis dienen voor een lijstje.

Via 'Onze weekmenu's'
Aan de gerechten in de rubriek Onze weekmenu's werd een boodschappenlijstje toegevoegd. Daar kan je meteen de ingrediënten selecteren die je wenst. Die worden automatisch toegevoegd aan je winkelwagen.

Tip: je kan je boodschappenlijstje op onze website in meerdere keren samenstellen, door elke dag enkele producten aan 'Mijn winkelwagen' toe te voegen. De inhoud van je winkelkwagen wordt bewaard tot het moment dat je je reservatie verstuurt.

Naar boven
 

Mag ik de inhoud van mijn winkelwagen aanpassen en artikelen schrappen?

Voor je je boodschappenlijstje doorstuurt, kan je de inhoud van je winkelwagen nog wijzigen. Klik op 'Mijn winkelwagen' en controleer de lijst met de gekozen producten. Je kan de hoeveelheden wijzigen door op de + of - te drukken. Je kan ook artikelen schrappen door op het vuilnisbakje te klikken. Nadat je je reservatie hebt doorgestuurd, kan je die niet meer oproepen of aanpassen.

Naar boven
 

Hoe kan ik mijn speciale wensen en opmerkingen toevoegen bij een product?

Bij elk product kan je je specifieke wensen doorgeven (bv. 'groene' bananen). Klik hiervoor op de link 'Opmerking toevoegen' die bij het product staat, vul je opmerking(en) in en klik op 'Opmerking opslaan'

Naar boven
 

Waarvoor kan ik lijstjes gebruiken?

Dankzij lijstjes die je zelf beheert, winkel je nog sneller. In deze lijstjes hou je alle producten bij die je regelmatig koopt. Vul de gewenste hoeveelheid in en klik op 'Toevoegen aan een lijstje' en selecteer dan het lijstje dat je wil. Daarna kan je in een ander scherm de hoeveelheid indien nodig, aanpassen of bevestigen. Heb je geen voorkeur van hoeveelheid? Dan wordt de aanbevolen hoeveelheid automatisch in je lijstje ingevuld.

Je kan deze lijstjes als basis gebruiken voor je boodschappen. Selecteer je lijstje, klik bij het gewenste product op 'In winkelwagen' en de hoeveelheid die staat ingevuld, komt er automatisch in je winkelwagen bij. In je lijstje wordt de hoeveelheid bij het product automatisch op nul gezet, zo zie je dat het product wel degelijk aan je winkelwagen werd toegevoegd. Wanneer je een andere hoeveelheid invult bij het toevoegen aan je winkelwagen, zal deze nieuwe hoeveelheid onthouden worden in je lijstje.

Je kan ook meerdere lijstjes aanleggen (bv. wekelijks, maandelijks, winter, zomer ...) Om producten uit je lijstjes te verwijderen, klik je op het vuilnisbakje. Je kan je lijstjes op 2 manieren bekijken (met of zonder afbeelding). Klik hiervoor op deze icoontjes:

Met afbeelding Zonder afbeelding
Naar boven
 

Kan ik mijn vorige reservatie terugvinden?

Ook je vorige reservatie bewaren we als een lijstje: 'Mijn laatste reservatie'. Daar vind je alle producten van je vorige reservatie, tenzij ze niet meer beschikbaar zijn. In deze lijst zie je ook onmiddellijk de hoeveelheid die je de vorige keer hebt gekozen. De prijzen en Extra-kortingen die je ziet, zijn de prijzen en kortingen die gelden op het moment dat je je boodschappen doet. Van dit lijstje kan je even makkelijk als uit de andere lijstjes producten toevoegen aan je winkelwagen.

Wil je van deze lijst een permanent lijstje maken? Klik dan op 'Opslaan als nieuw lijstje'. Je kan ook een aantal producten toevoegen aan een bestaand lijstje.

Naar boven
 

Wat is het lijstje 'Selectie voor u'?

In dit lijstje vind je een selectie uit de honderden Rode Prijzen en Extra-kortingen die geldig zijn. Het zijn de aanbiedingen waarvan we denken dat ze jou het meest interesseren en die we speciaal voor jou verzameld hebben. Dit lijstje wordt elke twee weken vernieuwd. Je vindt ze ook in de folder 'Selectie voor u', die je thuis in een envelop ontvangt.

Naar boven
 

Wat zijn themalijstjes?

Themalijstjes zijn lijstjes met daarin producten rond een bepaald thema. Zo vind je de producten makkelijk terug en moet je niet op zoek in de verschillende assortimenten. Van dit lijstje kan je even makkelijk als uit de andere lijstjes producten toevoegen aan je winkelwagen. Je kan van een themalijstje ook permanente lijstjes maken. Klik op 'Opslaan als nieuw lijstje'. Je kan ook een aantal producten toevoegen aan een bestaand lijstje.

Naar boven
 

Waarvoor dienen de filters?

Dankzij de filters linksboven aan het scherm kan je snel het assortiment filteren op basis van een aantal gemeenschappelijke kenmerken.

- Rode Prijzen: deze rubriek biedt je een overzicht van alle Rode Prijzen die op dat moment geldig zijn bij Colruyt.
- Extra-kortingen: voor een blik op de Extra-kortingen die gelden op het moment dat je je reservatie wil afhalen.
- Bioproducten: deze filter zet alle biologische producten van je Colruyt-winkel op een rijtje.
- Nieuwe producten: geeft een overzicht van de nieuwe producten die de 3 laatste maanden bij Colruyt in het assortiment zijn gekomen.

Naar boven
 

Hoe kan ik mijn reservatie doorsturen?

- Schrijf je in (alleen de eerste keer).
- Kies het afhaalpunt, de dag en het moment waarop je je reservatie wil afhalen.
- Maak je boodschappenlijstje.
- Wanneer je winkelwagen gevuld is, klik je op 'Reserveren' onder aan de pagina. Je krijgt dan een overzicht dat je kan afdrukken.
- Indien nodig kan je je bijkomende opmerkingen doorgeven bij bevestiging van je reservatie (bv. bestelling bij Collishop, Bio-Planet ...)
- Om je reservatie definitief te versturen, klik je op 'Uw reservatie bevestigen'.

Tip: je kan je boodschappenlijstje op onze website in meerdere keren samenstellen, door elke dag enkele producten aan 'Mijn winkelwagen' toe te voegen. De inhoud van je winkelkwagen wordt bewaard tot het moment dat je je reservatie verstuurt.

Naar boven
 

Krijg ik een bevestiging van mijn reservatie?

Nadat je je reservatie hebt doorgestuurd, sturen we je een e-mail met de melding dat we je reservatie goed ontvangen hebben en dat je plaats gereserveerd is op de door jou gekozen dag. Dit is echter geen bevestiging dat alle artikels aanwezig zijn in de winkel. In de e-mail vind je ook een overzicht van de gevraagde producten.

Naar boven
 

Onze service

 

Wanneer kan ik mijn boodschappen reserveren?

Je reserveert je boodschappen via internet waar en wanneer je dat wil. Onze webshop is open 24 u. op 24, 7 dagen op 7.

Naar boven
 

Wanneer kan ik mijn boodschappen afhalen?

Je kan je boodschappen afhalen van maandag tot en met zaterdag. Je kiest zelf de afhaaldag die jou het best uitkomt. Als je je boodschappen voor middernacht reserveert, kan je ze al de volgende dag komen afhalen.

Naar boven
 

Waar kan ik mijn boodschappen afhalen?

Je haalt je boodschappen af aan het Collect&Go-afhaalpunt van je keuze.

Naar boven
 

Wanneer en hoe moet ik betalen?

Bij Collect&Go betaal je niet vooraf via internet, maar gewoon wanneer je je boodschappen komt afhalen. Je betaalt bij voorkeur met Bancontact (geen kredietkaart), met elektronische maaltijdscheques of met je Colruyt-kaart. Bevindt het afhaalpunt zicht niet onder hetzelfde dak als de winkel, dan kan je uitsluitend elektronisch betalen.

Naar boven
 

Hoeveel kost deze service?

Je betaalt 5,50 euro voor onze afhaalservice.

Naar boven
 

Welke prijs betaal ik bij Collect&Go voor mijn producten?

Je betaalt de prijs die op de website staat op het moment van reservatie. Collect&Go garandeert de laagste prijzen in vergelijking met de andere grote nationale supermarktketens: Delhaize, Carrefour, Aldi & Lidl. Net zoals er verschillen kunnen optreden tussen de Colruyt-winkels onderling omwille van plaatselijke concurrenten, kan de prijs op de Collect&Go-website verschillen van die in je Colruyt-winkel.

Naar boven
 

Hoe profiteer ik van de Extra-kortingen?

De producten met een Extra-korting staan duidelijk aangeduid op onze website. Daarbij staat de toegekende korting of het kortingspercentage en de hoeveelheid die je moet reserveren om van de Extra-korting te profiteren. Je profiteert van de Extra-kortingen die geldig zijn in de Colruyt-winkel op de dag dat je je gereserveerde producten afhaalt. We tonen daarom altijd de Extra-kortingen in functie van de gekozen afhaaldag. De Extra-kortingen worden automatisch verrekend als je je Extra-kaart afgeeft aan de Collect&Go-medewerker in het afhaalpunt. 1 korting per kasticket per artikel.

Naar boven
 

Nog geen Extra-kaart? Vraag ze hier aan.

Je Extra-kaart wordt binnen de 14 dagen opgestuurd.

Naar boven
 

Profiteer ik ook van de Rode Prijzen?

Je profiteert van alle Rode Prijzen die geldig zijn op het moment van reservatie. Je herkent ze makkelijk op onze site, dankzij hun aanduiding in het rood, net als in de Colruyt-folders en de winkels.

Naar boven
 

En wat met bonnen?

Heb je bonnen die niet vermeld staan op de website? Geef ze dan af aan de medewerker bij de betaling van je boodschappen. Ze worden daar meteen verrekend.

Naar boven
 

Hoe garandeert Colruyt de kwaliteit van mijn producten?

Bij Collect&Go willen we je een uitstekende service bieden:
- Onze medewerkers halen je producten met de grootste zorg rond in de winkel, en ze houden rekening met de speciale wensen die je doorgaf (bv. groene bananen, dik of dun gesneden vlees).
- Om de koudeketting niet te onderbreken bewaren we je verse producten in koelkasten, en diepvriesproducten in diepvriezers, tot je ze komt afhalen.
- We zetten je boodschappen klaar in handige plooiboxen. De diepvries- en de verse producten worden in aparte boxen klaargezet, zodat je ze thuis snel kan opbergen in je koelkast of diepvriezer.
- Als er een artikel ontbreekt in de winkel, stellen we je in de mate van het mogelijke een gelijkaardig vervangartikel voor. We melden dit wanneer je je boodschappen komt afhalen. Je kiest of je het vervangartikel al dan niet aanvaardt.

Naar boven
 

Waarom plooiboxen?

De plooiboxen bieden meerdere voordelen, zowel voor jou als voor ons:
- Je boodschappen staan zorgvuldig geschikt in de boxen, en je kan ze onmiddellijk meenemen.
- In de plooiboxen kunnen we de producten makkelijk opbergen. Zo kunnen we efficiénter werken.

De plooiboxen zijn herbruikbaar en hebben een leeggoedwaarde. We vragen je een waarborg van 5,95 euro per plooibox. Die waarborg krijg je terug wanneer je de plooibox terugbrengt.

Naar boven
 

Kan ik mijn leeggoed afgeven bij Collect&Go?

Je kan je leeggoed inruilen in Collect&Go-afhaalpunten die zich onder hetzelfde dak bevinden als de winkel. Gaat het om een afhaalpunt op een andere locatie, dan nemen we geen leeggoed terug. Je kan dan terecht in een Colruyt-winkel.
Op onze website herken je de producten met leeggoedwaarde aan het flesje naast bepaalde artikelen. De leeggoedwaarde verschijnt wanneer je met de muis over het flesje beweegt.

Naar boven
 

Gebruikersnaam en paswoord

 

Wordt er geen paswoord voorgesteld wanneer ik mij registreer?

Je mag zelf een paswoord kiezen: kies een combinatie die je makkelijk kan onthouden (minimaal 4 tekens) en gebruik die telkens als je als klant de site van Collect&Go bezoekt. Je kan hetzelfde paswoord gebruiken voor de verschillende webshops van Colruyt Group (ColliShop, DreamLand, Dreambaby, Bio-Planet).

Naar boven
 

Paswoord vergeten. Wat nu?

In het aanmeldvenster staat linksonder 'Paswoord vergeten'. Geef je e-mailadres in en klik op versturen. Je ontvangt even later een e-mail met je paswoord.

Naar boven
 

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Zodra we je persoonsgegevens in onze klantenlijst hebben genoteerd, krijg je regelmatig onze informatie thuisbezorgd. Hebt je een e-mailadres doorgegeven, dan kan je ook informatie via e-mail ontvangen. Wij verbinden ons ertoe je persoonsgegevens uitsluitend te gebruiken om een correcte afhandeling van je contract mogelijk te maken en voor informatie van de bedrijven van Colruyt Group. In het privacycharter van Colruyt Group lees je gedetailleerd wat we doen om je privacy te beschermen, hoe je op elk moment inspraak hebt en welke controles worden uitgevoerd op de stipte naleving van dit charter.

Naar boven
 

Algemene verkoopsvoorwaarden

v09062011

Onderhavige algemene voorwaarden regelen de relaties tussen de klant (‘u’) en Collect&Go (‘wij’). Door de Collect&Go-service te gebruiken aanvaardt u dat deze algemene voorwaarden van toepassing zijn:

 

  1. Afbeeldingen van de producten zijn louter decoratief en kunnen elementen of artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
  2. Ondanks het feit dat de informatie met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt samengesteld, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld indien de aangeboden informatie onvolledig, niet correct of niet actueel zou zijn.
  3. U betaalt de prijs die geldt op de dag van reservatie. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Promoties en kortingen die tijdens uw reservatie worden getoond, zijn deze die op de door u gekozen afhaaldatum geldig zijn. U geniet enkel van de promoties, waardebonnen en kortingen die geldig zijn op de dag van afhaling. Extra kortingen worden alleen toegekend op vertoon van uw ‘Extra korting’-kaart.
  4. Het te betalen bedrag omvat de verkoopprijs van de geleverde producten, vermeerderd met 5,50 euro voor de service. Daarnaast betaalt u een waarborg van 5,95 euro per plooibox. Deze waarborg krijgt u terug bij teruggave van de plooiboxen. De betaling is onderworpen aan de algemene voorwaarden vermeld op het kasticket, of op de factuur. U verklaart zich akkoord met de gegevens vermeld op het kasticket of de factuur, wanneer u de producten meeneemt.
  5. De koop komt pas tot stand wanneer u de producten afhaalt. Na controle in het afhaalpunt kan u vrij beslissen of u de reservatie volledig aankoopt, gedeeltelijk of helemaal niet.
  6. Wij doen al het mogelijke om de door u gereserveerde producten tijdig te verzamelen afhankelijk van de beschikbare winkelstock. Indien de door u gereserveerde goederen niet in voorraad zijn, stellen wij bij de afhaling, in de mate van het mogelijke, een alternatief voor dat u op dat moment nog kan weigeren.
  7. Reservaties kunnen geweigerd worden wanneer wij veronderstellen dat ze geplaatst worden voor professionele doeleinden of commercieel gebruik. Bij Collect&Go kan u dan ook geen gebruik maken van de C-kaart of de Colruyt Professional Plus-kaart.
  8. Uw producten blijven beschikbaar tot ten laatste 24 uur na het bij de reservatie overeengekomen afhaalmoment. Wij kunnen echter niet verantwoordelijk worden gesteld voor de gevolgen van bederf of kwaliteitsvermindering of –afwijkingen van de koopwaar, ingeval van laattijdige afhaling. Reservaties die niet worden afgehaald, zonder tijdige kennisgeving, kunnen worden aangerekend en het voorwerp uitmaken van een aparte facturatie.
  9. In geval van misbruik van de Collect&Go-service, of in geval van herhaaldelijk niet afhalen van uw reservatie, behouden wij ons het recht voor om uw account te blokkeren en/of andere maatregelen te nemen, teneinde onze rechten te vrijwaren.
  10. U bent bekend met de beperkingen en de risico’s van het gebruik van internet of enig ander medium waarmee de Collect&Go-service nu en in de toekomst ter beschikking wordt gesteld. Ook bent u bekend met de risico’s van het digitaal of elektronisch opslaan en overbrengen van informatie. U aanvaardt dat wij niet aansprakelijk zijn voor enige schade, door het gebruik van de Collect&Go-service, als gevolg van voormelde risico’s.
  11. Klachten worden enkel aanvaard voorzover ze gemeld worden, uiterlijk de dag na afhaling. Voor verse en diepvriesproducten dienen klachten op het moment van afhaling te worden geformuleerd.
  12. Wij verbinden ons ertoe uw gegevens uitsluitend te gebruiken om u communicaties van de Groep Colruyt toe te sturen en/of om een correcte afhandeling van uw contract mogelijk te maken. Wil u ook communicaties via e-mail ontvangen, geef dan ook uw e-mailadres door. Uw gegevens worden bewaard in de klantenlijst van de Groep Colruyt en behandeld als strikt vertrouwelijke informatie. U kan ze op elk moment opvragen, verbeteren, wijzigen of vragen dat we ze niet meer gebruiken, en u kan weigeren dat Colruyt uw gegevens gebruikt om u informatie te sturen. Het volstaat dat schriftelijk aan te vragen. Voor meer info, vraag het privacycharter van de Groep Colruyt of ga naar www.colruytgroup.com. Verantwoordelijke van de klantenlijst van de Groep Colruyt: nv Etn. Fr. Colruyt, Edingensesteenweg 196, 1500 Halle.
  13. Indien onverschillig welke bepaling van onderhavige voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
  14. Het feit dat wij nalaten de strikte toepassing van een van de bepalingen van deze voorwaarden te eisen, kan niet worden beschouwd als stilzwijgende afstand van de rechten waarover we krachtens onderhavige voorwaarden beschikken en verhindert ons niet om later de strikte naleving van die bepalingen te eisen.
  15. Wij behouden ons ten alle tijde het recht voor om deze voorwaarden zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Elke reservatie na een wijziging houdt een aanvaarding in van de nieuwe voorwaarden.
  16. Voor reservaties in België, is het Belgisch recht van toepassing. Alleen de rechtbanken gevestigd te Brussel zijn bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen.
  17. Voor reservaties in het Groothertogdom Luxemburg, is het Luxemburgse recht van toepassing. Alleen de rechtbanken gevestigd op het Luxemburgse grondgebied zijn bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen.
Naar boven
X

Meer informatie »