Veelgestelde vragen

 

Onze service

 

Wanneer kan ik mijn boodschappen reserveren?

U reserveert uw boodschappen via internet waar en wanneer u dat wil. Onze webshop is open 24 u. op 24, 7 dagen op 7.

Naar boven
 

Wanneer kan ik mijn boodschappen afhalen?

U kan uw boodschappen afhalen van maandag tot zaterdag. U kiest zelf de afhaaldag die u het best uitkomt. Als u uw boodschappen voor middernacht reserveert, kan u ze al vanaf de volgende dag komen afhalen.

Naar boven
 

Waar kan ik mijn boodschappen afhalen?

U haalt uw boodschappen af aan het Collect&Go-afhaalpunt van uw keuze.

Naar boven
 

Wanneer en hoe moet ik betalen?

Bij Collect&Go betaalt u niet vooraf via internet, maar gewoon wanneer u uw boodschappen komt afhalen. U betaalt bij voorkeur met uw Colruyt-kaart of met Bancontact (geen kredietkaart).

Naar boven
 

Hoeveel kost deze service?

U betaalt voor deze afhaalservice 5,50 euro.

Naar boven
 

Welke prijs betaal ik bij Collect&Go voor mijn producten?

U betaalt de prijs die op de website staat op het moment van reservatie. Collect&Go garandeert u de laagste prijzen in vergelijking met de andere grote nationale supermarktketens: Delhaize, Carrefour, Aldi & Lidl.

Net zoals er verschillen kunnen optreden tussen de Colruyt-winkels onderling omwille van plaatselijke concurrenten, kan de prijs op de Collect&Go-website verschillen van die in de Colruyt-winkel.

Naar boven
 

Hoe profiteer ik van de Extra-kortingen?

De producten met een Extra-korting staan goed aangeduid op onze website. Daarbij staat de toegekende korting of het kortingspercentage en de hoeveelheid die u moet reserveren om van de Extra-korting te profiteren. U profiteert van de Extra-kortingen die geldig zijn in de Colruyt-winkel op de dag dat u uw gereserveerde producten afhaalt. De Extra-kortingen worden automatisch toegekend als u uw Extra-kaart afgeeft aan de Collect&Go-medewerker in het afhaalpunt. 1 korting per kasticket per artikel.


Nog geen Extra-kaart? Vraag ze hier aan.


Uw Extra-kaart wordt u binnen de 14 dagen opgestuurd.

Naar boven
 

Profiteer ik ook van de Rode Prijzen?

U profiteert van alle Rode Prijzen die geldig zijn op het moment van reservatie. U herkent die Rode Prijzen makkelijk op onze site, dankzij hun aanduiding in het rood, net als in de Colruyt-folders en de winkels.

Naar boven
 

En wat met bonnen?

Hebt u bonnen die niet vermeld staan op de website? Geef ze dan af aan de medewerker bij de betaling van uw boodschappen. Ze worden ook verrekend.

Naar boven
 

Hoe garandeert Colruyt de kwaliteit van mijn producten?

Bij Collect&Go willen we u een uitstekende service bieden:
- Onze medewerkers halen uw producten met de grootste zorg rond in de winkel, en ze houden rekening met de speciale wensen die u doorgaf (bv. groene bananen).
- Om de koudeketting niet te onderbreken worden de verse producten bewaard in koelkasten, en de diepvriesproducten in diepvriezers, tot wanneer u ze komt afhalen.
- Uw boodschappen worden klaargezet in handige plooiboxen. De diepvries- en de verse producten worden in aparte boxen klaargezet, zodat u ze thuis snel kan opbergen in uw koelkast of diepvriezer.
- Als er een artikel ontbreekt in de winkel, stellen we u in de mate van het mogelijke een gelijkaardig vervangartikel voor. We melden dit wanneer u uw boodschappen komt afhalen. U kiest of u het vervangartikel al dan niet aanvaardt.

Naar boven
 

Waarom plooiboxen?

De plooiboxen bieden meerdere voordelen, zowel voor u als voor ons:

- Uw boodschappen staan zorgvuldig geschikt in de boxen, en u kan ze onmiddellijk meenemen.
- In de plooiboxen kunnen we de producten makkelijk opbergen. Zo kunnen we efficiënter werken.

De plooiboxen zijn herbruikbaar en hebben een leeggoedwaarde.  We vragen u een waarborg van 5,95 euro per plooibox. Die waarborg betalen we u terug wanneer u de plooibox terugbrengt.

Naar boven
 

Kan ik mijn leeggoed afgeven bij Collect&Go?

Natuurlijk! En de leeggoedwaarde wordt u terugbetaald, net als in de winkel. Op onze site herkent u de verpakkingen met leeggoedwaarde aan het flesje naast bepaalde artikelen. Als u met de muis over het flesje passeert, verschijnt de leeggoedwaarde.

Naar boven
 

Hoe gebruik ik de webshop Collect&Go?

 

Wanneer moet ik mij registreren?

U kan onze site vrij raadplegen. Pas als u een reservatie wil doorsturen of een persoonlijk lijstje wil samenstellen, moet u zich registreren. Daarna kan u gebruik maken van alle mogelijkheden van de site.

Naar boven
 

Hoe reserveer ik mijn boodschappen?

Eerst kiest u een afhaalpunt en de datum waarop u uw boodschappen wil afhalen. Als de dag van uw keuze volzet is, kan u kiezen voor een andere dag.
Als u al klant bent, zal automatisch het afhaalpunt waar u de laatste keer uw boodschappen afgehaald hebt voorgesteld worden.

Naar boven
 

Waarom moet ik eerst mijn afhaalpunt kiezen?

Het assortiment en de prijs van de producten kan verschillen volgens de winkel. Door eerst uw afhaalpunt in te geven, kunnen wij u nauwkeurig informeren over het aanbod in uw gekozen winkel.

Naar boven
 

Hoe vul ik mijn winkelwagen?

Er zijn meerdere manieren om uw winkelwagen te vullen:

Via het overzicht van de rubrieken
Links op uw scherm vindt u een overzicht van de verschillende assortimenten, net als in de winkel. Door op een assortiment te klikken, krijgt u alle deelassortimenten in beeld. Klikt u op een deelassortiment, dan verschijnen rechts de artikelen. Kies hieruit de gewenste producten door te klikken op de aanbevolen hoeveelheid (die wordt dan direct overgenomen als gewenste hoeveelheid) of duid de gewenste hoeveelheid aan door op de + of - te drukken. Klik dan op de knop 'In winkelwagen >>' en de gevraagde producten liggen in uw karretje.

Via de zoekfunctie
Geef bovenaan in het 'zoek'-vakje één of meerdere trefwoorden in en u krijgt een overzicht van de producten die verband houden met de ingegeven woorden. U kan er ook het artikelnummer van het gewenste product ingeven (dat vindt u bv. op een oud kasticket).

Via de filters
Ook vanuit de filters (bioproducten, Extra-kortingen, Rode Prijzen en nieuwe producten) kan u uw winkelwagen aanvullen.

Via de lijstjes
Zowel vanuit uw lijstjes als vanuit de themalijstjes kan u artikelen toevoegen aan uw winkelwagen.

Via 'Onze recepten'
Aan de gerechten in de rubriek 'Onze recepten' werd een boodschappenlijstje toegevoegd. Daar kan u meteen de ingrediënten die u wenst selecteren. Die worden automatisch toegevoegd aan uw winkelwagen.

Tip: u kan uw boodschappenlijstje op onze website in meerdere keren samenstellen, door elke dag enkele producten aan 'Mijn winkelwagen' toe te voegen. De inhoud van uw winkelkwagen wordt bewaard tot het moment dat u uw reservatie verstuurt.

Naar boven
 

Mag ik de inhoud van mijn winkelwagen aanpassen en artikelen schrappen?

Voor u uw boodschappenlijstje doorstuurt, kan u de inhoud van uw winkelwagen nog wijzigen. Klik op 'Mijn winkelwagen' en controleer de lijst met de gekozen producten. U kan de hoeveelheden wijzigen door op de + of - te drukken. U kan ook artikelen schrappen door op het vuilnisbakje te klikken. Nadat u uw reservatie hebt doorgestuurd, kan u die niet meer oproepen of aanpassen.

Naar boven
 

Hoe kan ik mijn speciale wensen en opmerkingen toevoegen bij een product?

Bij elk product kan u uw specifieke wensen doorgeven (bv. 'groene' bananen). Klik hiervoor op de link 'Opmerking toevoegen' die bij het product staat, vul uw opmerking(en) in en klik op 'Opmerking opslaan'

Naar boven
 

Waarvoor kan ik lijstjes gebruiken?

Dankzij uw lijstjes, die u zelf beheert, winkelt u nog sneller. In deze lijstjes houdt u alle producten bij die u regelmatig koopt. Vul de gewenste hoeveelheid in en klik op 'Toevoegen aan een lijstje' en selecteer dan het lijstje dat u wil. Daarna kan u in een ander scherm de hoeveelheid indien nodig, aanpassen of bevestigen. Hebt u geen voorkeur van hoeveelheid? Dan wordt de aanbevolen hoeveelheid automatisch in uw lijstje ingevuld.

U kan deze lijstjes als basis gebruiken voor uw boodschappen. Selecteer uw lijstje, klik bij het gewenste product op 'In winkelwagen' en de hoeveelheid die staat ingevuld, komt er automatisch in uw winkelwagen bij. In uw lijstje wordt de hoeveelheid bij het product automatisch op nul gezet, zo ziet u dat het product wel degelijk aan uw winkelwagen werd toegevoegd. Wanneer u een andere hoeveelheid invult bij het toevoegen aan uw winkelwagen, zal deze nieuwe hoeveelheid onthouden worden in uw lijstje.

Als u dat wil, kan u meerdere lijstjes aanleggen (bv. wekelijks, maandelijks, winter, zomer …) Om producten uit uw lijstjes te verwijderen, klikt u op het vuilnisbakje.

U kan uw lijstjes op 2 manieren bekijken (met of zonder afbeelding). Klik hiervoor op deze icoontjes:

Met afbeelding Zonder afbeelding
Naar boven
 

Kan ik mijn vorige reservatie terugvinden?

We hebben een nieuw lijstje toegevoegd: 'Mijn laatste reservatie'. In dit lijstje vindt u alle producten van uw vorige reservatie, tenzij ze niet meer beschikbaar zijn. In deze lijst ziet u ook onmiddellijk de hoeveelheid die u de vorige keer hebt gekozen. De prijzen en Extra-kortingen die u ziet, zijn de prijzen en kortingen die gelden op het moment dat u uw boodschappen doet. Van dit lijstje kan u even makkelijk als uit de andere lijstjes producten toevoegen aan uw winkelwagen.

Wil u van deze lijst een permanent lijstje maken? Klik dan op 'Opslaan als nieuw lijstje'. U kan ook een aantal producten toevoegen aan een bestaand lijstje.

Naar boven
 

Wat is het lijstje 'Selectie voor u'?

In dit lijstje vindt u een selectie uit de honderden Rode Prijzen en Extra-kortingen die op dit moment gelden. Het zijn de aanbiedingen waarvan we denken dat ze u het meest interesseren, en die we speciaal voor u verzameld hebben. Dit lijstje wordt elke twee weken vernieuwd. U vindt ze ook in uw folder 'Selectie voor u', die u thuis in een enveloppe ontvangt.

Naar boven
 

Wat zijn themalijstjes?

Themalijstjes zijn lijstjes met daarin producten rond een bepaald thema. Zo vindt u de producten makkelijk terug en moet u niet op zoek in de verschillende assortimenten. In het themalijstje 'Iedereen z'n pasta' vindt u bv. alles wat u nodig hebt om heerlijke pastagerechten te maken. Van dit lijstje kan u even makkelijk als uit de andere lijstjes producten toevoegen aan uw winkelwagen.

U kan van een themalijstje ook permanente lijstjes maken. Klik op 'Opslaan als nieuw lijstje'. U kan ook een aantal producten toevoegen aan een bestaand lijstje.

Naar boven
 

Waarvoor dienen de filters?

Dankzij de filters linksboven aan het scherm kan u snel het assortiment filteren op basis van een aantal gemeenschappelijke kenmerken.

- Rode Prijzen: deze rubriek biedt u een overzicht van alle Rode Prijzen die op dat moment geldig zijn bij Colruyt.
- Extra-kortingen: voor een blik op de Extra-kortingen die gelden op het moment dat u uw reservatie wil afhalen.
- Bioproducten: deze filter zet alle biologische producten van uw Colruyt-winkel op een rijtje.
- Nieuwe producten: geeft een overzicht van de nieuwe producten die de 3 laatste maanden bij Colruyt in het assortiment zijn gekomen.

Naar boven
 

Hoe kan ik mijn reservatie doorsturen?

- Schrijf u in (alleen de eerste keer).
- Kies het afhaalpunt, de dag en het moment waarop u uw reservatie wil afhalen.
- Maak uw boodschappenlijstje.
- Wanneer uw winkelwagen gevuld is, klikt u op 'Reserveren' onder aan de pagina. U krijgt dan een overzicht van uw gewenste producten dat u kan afdrukken.
- Indien nodig kan u uw bijkomende opmerkingen doorgeven bij bevestiging van uw reservatie (bv. bestelling bij Collishop, Bio-Planet ...)
- Om uw reservatie definitief te versturen, klikt u op 'Uw reservatie bevestigen'.

Tip: u kan uw boodschappenlijstje op onze website in meerdere keren samenstellen, door elke dag enkele producten aan 'Mijn winkelwagen' toe te voegen. De inhoud van uw winkelkwagen wordt bewaard tot het moment dat u uw reservatie verstuurt.

Naar boven
 

Krijg ik een bevestiging van mijn reservatie?

Nadat u uw reservatie hebt doorgestuurd, sturen wij u een e-mail met de melding dat we uw reservatie goed ontvangen hebben en dat uw plaats gereserveerd is op de door u gekozen dag. Dit is echter geen bevestiging dat alle artikels aanwezig zijn in de winkel. In de e-mail vindt u ook een overzicht van de gevraagde producten.

Naar boven
 

Paswoord en gebruikersnaam

 

Wordt er geen paswoord voorgesteld wanneer ik mij registreer?

U mag zelf een paswoord kiezen: kies een combinatie die u makkelijk kan onthouden (minimaal 4 tekens) en gebruik die telkens als u als klant de site van Collect&Go bezoekt. U kan dezelfde code gebruiken voor de verschillende webshops van de Groep Colruyt.

Naar boven
 

Paswoord vergeten. Wat nu?

Op de pagina dat u krijgt bij het aanmelden, staat linksonder 'Paswoord vergeten'. Geef uw e-mailadres in en klik op versturen. We sturen u onmiddellijk een e-mail met uw paswoord.

Naar boven
 

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Zodra we uw persoonsgegevens in onze klantenlijst hebben genoteerd, krijgt u regelmatig onze informatie thuisbezorgd. Hebt u een e-mailadres doorgegeven, dan kan u ook informatie via e-mail ontvangen. Wij verbinden ons ertoe uw persoonsgegevens uitsluitend te gebruiken om een correcte afhandeling van uw contract mogelijk te maken en om u informatie van de bedrijven van de Groep Colruyt te bezorgen.
In het privacycharter van de Groep Colruyt leest u gedetailleerd wat we doen om uw privacy te beschermen, hoe u op elk moment inspraak hebt en welke controles worden uitgevoerd op de stipte naleving van dit charter.

Naar boven
 

Algemene verkoopsvoorwaarden

v09062011

Onderhavige algemene voorwaarden regelen de relaties tussen de klant (‘u’) en Collect&Go (‘wij’). Door de Collect&Go-service te gebruiken aanvaardt u dat deze algemene voorwaarden van toepassing zijn:

 

  1. Afbeeldingen van de producten zijn louter decoratief en kunnen elementen of artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
  2. Ondanks het feit dat de informatie met de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt samengesteld, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld indien de aangeboden informatie onvolledig, niet correct of niet actueel zou zijn.
  3. U betaalt de prijs die geldt op de dag van reservatie. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Promoties en kortingen die tijdens uw reservatie worden getoond, zijn deze die op de door u gekozen afhaaldatum geldig zijn. U geniet enkel van de promoties, waardebonnen en kortingen die geldig zijn op de dag van afhaling. Extra kortingen worden alleen toegekend op vertoon van uw ‘Extra korting’-kaart.
  4. Het te betalen bedrag omvat de verkoopprijs van de geleverde producten, vermeerderd met 5,50 euro voor de service. Daarnaast betaalt u een waarborg van 5,95 euro per plooibox. Deze waarborg krijgt u terug bij teruggave van de plooiboxen. De betaling is onderworpen aan de algemene voorwaarden vermeld op het kasticket, of op de factuur. U verklaart zich akkoord met de gegevens vermeld op het kasticket of de factuur, wanneer u de producten meeneemt.
  5. De koop komt pas tot stand wanneer u de producten afhaalt. Na controle in het afhaalpunt kan u vrij beslissen of u de reservatie volledig aankoopt, gedeeltelijk of helemaal niet.
  6. Wij doen al het mogelijke om de door u gereserveerde producten tijdig te verzamelen afhankelijk van de beschikbare winkelstock. Indien de door u gereserveerde goederen niet in voorraad zijn, stellen wij bij de afhaling, in de mate van het mogelijke, een alternatief voor dat u op dat moment nog kan weigeren.
  7. Reservaties kunnen geweigerd worden wanneer wij veronderstellen dat ze geplaatst worden voor professionele doeleinden of commercieel gebruik. Bij Collect&Go kan u dan ook geen gebruik maken van de C-kaart of de Colruyt Professional Plus-kaart.
  8. Uw producten blijven beschikbaar tot ten laatste 24 uur na het bij de reservatie overeengekomen afhaalmoment. Wij kunnen echter niet verantwoordelijk worden gesteld voor de gevolgen van bederf of kwaliteitsvermindering of –afwijkingen van de koopwaar, ingeval van laattijdige afhaling. Reservaties die niet worden afgehaald, zonder tijdige kennisgeving, kunnen worden aangerekend en het voorwerp uitmaken van een aparte facturatie.
  9. In geval van misbruik van de Collect&Go-service, of in geval van herhaaldelijk niet afhalen van uw reservatie, behouden wij ons het recht voor om uw account te blokkeren en/of andere maatregelen te nemen, teneinde onze rechten te vrijwaren.
  10. U bent bekend met de beperkingen en de risico’s van het gebruik van internet of enig ander medium waarmee de Collect&Go-service nu en in de toekomst ter beschikking wordt gesteld. Ook bent u bekend met de risico’s van het digitaal of elektronisch opslaan en overbrengen van informatie. U aanvaardt dat wij niet aansprakelijk zijn voor enige schade, door het gebruik van de Collect&Go-service, als gevolg van voormelde risico’s.
  11. Klachten worden enkel aanvaard voorzover ze gemeld worden, uiterlijk de dag na afhaling. Voor verse en diepvriesproducten dienen klachten op het moment van afhaling te worden geformuleerd.
  12. Wij verbinden ons ertoe uw gegevens uitsluitend te gebruiken om u communicaties van de Groep Colruyt toe te sturen en/of om een correcte afhandeling van uw contract mogelijk te maken. Wil u ook communicaties via e-mail ontvangen, geef dan ook uw e-mailadres door. Uw gegevens worden bewaard in de klantenlijst van de Groep Colruyt en behandeld als strikt vertrouwelijke informatie. U kan ze op elk moment opvragen, verbeteren, wijzigen of vragen dat we ze niet meer gebruiken, en u kan weigeren dat Colruyt uw gegevens gebruikt om u informatie te sturen. Het volstaat dat schriftelijk aan te vragen. Voor meer info, vraag het privacycharter van de Groep Colruyt of ga naar www.colruytgroup.com. Verantwoordelijke van de klantenlijst van de Groep Colruyt: nv Etn. Fr. Colruyt, Edingensesteenweg 196, 1500 Halle.
  13. Indien onverschillig welke bepaling van onderhavige voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
  14. Het feit dat wij nalaten de strikte toepassing van een van de bepalingen van deze voorwaarden te eisen, kan niet worden beschouwd als stilzwijgende afstand van de rechten waarover we krachtens onderhavige voorwaarden beschikken en verhindert ons niet om later de strikte naleving van die bepalingen te eisen.
  15. Wij behouden ons ten alle tijde het recht voor om deze voorwaarden zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Elke reservatie na een wijziging houdt een aanvaarding in van de nieuwe voorwaarden.
  16. Voor reservaties in België, is het Belgisch recht van toepassing. Alleen de rechtbanken gevestigd te Brussel zijn bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen.
  17. Voor reservaties in het Groothertogdom Luxemburg, is het Luxemburgse recht van toepassing. Alleen de rechtbanken gevestigd op het Luxemburgse grondgebied zijn bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen.
Naar boven
X

Meer informatie »