Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Volg de tour door de website

Win nòg meer tijd met onze vernieuwde website.

Aanmelden

  • Waarom aanmelden?

    Als je een reservatie wil doorsturen of een persoonlijk lijstje wil samenstellen, moet je je eerst aanmelden. Klik bovenaan op 'Aanmelden'.

  • Wat als ik een nieuwe klant ben?

    Klik bovenaan op 'Aanmelden'. Selecteer vervolgens 'Nieuwe klant' in het nieuwe venster en maak je account aan. Daarna kan je gebruik maken van alle mogelijkheden van de site.

  • Hoe kies ik een paswoord?

    Je mag zelf een paswoord kiezen: kies een combinatie die je makkelijk kan onthouden (minimaal 4 tekens) en gebruik die telkens als je als klant de site van Collect&Go bezoekt. Je kan hetzelfde paswoord gebruiken voor de verschillende webshops van Colruyt Group (ColliShop, Klassewijnen, Single-maltwhisky's, Beenhouwerij, DreamLand, Dreambaby, Bio-Planet).

  • Paswoord vergeten. Wat nu?

    In het aanmeldvenster staat 'Paswoord vergeten'. Geef je e-mailadres in en klik op versturen. Je ontvangt even later een e-mail met je paswoord.

Datum & uur selecteren

  • Hoe bepaal ik een afhaalpunt en -moment?

    Je kan je boodschappen afhalen van maandag tot en met zaterdag. Je kiest zelf de afhaaldag die jou het best uitkomt. Eerst kies je een afhaalpunt en de datum waarop je je boodschappen wil afhalen.

    Als je al klant bent, wordt automatisch het afhaalpunt voorgesteld waar je de laatste keer je boodschappen afhaalde. Reserveer je voor middernacht, dan kan je de volgende dag al je boodschappen afhalen.

  • Waarom moet ik eerst mijn afhaalpunt kiezen?

    Het is mogelijk dat het assortiment en de prijs van de producten verschilt volgens het afhaalpunt. Door eerst je afhaalpunt in te geven, kunnen wij je precies informeren over het aanbod in je gekozen afhaalpunt.

Online boodschappen doen

  • Hoe vul ik mijn winkelwagen?

    Bij Collect&Go willen we je een uitstekende service bieden:

    1. Via het overzicht van de rubrieken
      Links op je scherm vind je een overzicht van de verschillende assortimenten, net als in de winkel. Door op een assortiment te klikken, krijg je alle deelassortimenten in beeld. Klik je op een deelassortiment, dan verschijnen rechts de artikelen. Duid de gewenste hoeveelheid aan door op de + of - te drukken. Klik dan op het icoon 'Toevoegen' en de gevraagde producten liggen in je karretje.
    2. Via de zoekfunctie
      Geef bovenaan in het 'zoek'-vakje een of meerdere trefwoorden in en je krijgt een overzicht van producten. Je kan er ook het artikelnummer van het gewenste product ingeven (dat vind je bv. op een vorig kasticket).
    3. Via de filters
      Ook vanuit de filters (Extra-kortingen, Rode Prijzen, Bioproducten, Nieuwe Producten en Boni Selection) kan je je winkelwagen vullen.
    4. Via de lijstjes
      Zowel vanuit je eigen lijstjes als vanuit onze suggesties kan je artikelen toevoegen aan je winkelwagen. Ook je laatste reservatie kan als basis dienen voor een nieuwe reservatie. Dat laatste boodschappenlijstje bewaren we gedurende drie maand op onze site.
    5. Via 'Weekmenu'
      Aan de gerechten in de rubriek Weekmenu werd een boodschappenlijstje toegevoegd. Daar kan je meteen de ingrediënten selecteren die je wenst en die automatisch toegevoegen aan je winkelwagen.

    Tip: je kan je boodschappenlijstje op onze website in meerdere keren samenstellen, door elke dag enkele producten aan 'Mijn winkelwagen' toe te voegen. De inhoud van je winkelkwagen wordt bewaard tot het moment dat je je reservatie verstuurt.

  • Profiteer ik ook van de Rode Prijzen?

    Je profiteert van alle Rode Prijzen die geldig zijn op het moment van reservatie. Je herkent deze promoties makkelijk op onze site, dankzij hun aanduiding in het rood, net als in de Colruyt-folders en de winkels.

  • Hoe profiteer ik van de Extra-kortingen?

    De producten met een Extra-korting staan duidelijk aangeduid op onze website. Daarbij staat de toegekende korting of het kortingspercentage en de hoeveelheid die je moet reserveren om van de Extra-korting te profiteren.

    • Je profiteert van de Extra-kortingen die geldig zijn in de Colruyt-winkel op de dag dat je je gereserveerde producten afhaalt. We tonen daarom altijd de Extra-kortingen in functie van de gekozen afhaaldag.
    • De Extra-kortingen worden automatisch verrekend als je je Extra-kaart afgeeft aan de Collect&Go-medewerker in het afhaalpunt. 1 korting per kasticket per artikel.
    • Je Extra-kortingen zijn nog niet in mindering gebracht van het geschatte totaal. We verrekenen de Extra-kortingen wanneer je je boodschappen afhaalt, op vertoon van je Extra-kaart. Ook de tweewekelijkse acties waarbij je de servicekost terugbetaald krijgt, worden pas verrekend bij afhaling van je boodschappen.

    Nog geen Extra-kaart?

    Vraag ze hier aan. Je Extra-kaart wordt binnen de 14 dagen opgestuurd.

  • Hoe pas ik de inhoud van mijn winkelwagen aan of verwijder ik een product?

    Voor je je boodschappenlijstje doorstuurt, kan je de inhoud van je winkelwagen nog wijzigen. Klik op 'Mijn winkelwagen' en controleer de lijst met de gekozen producten. Je wijzigt de hoeveelheden door op de + of - te drukken en vervolgens op ‘Aanpassen’. Artikelen schrap je door op het vuilnisbakje te klikken. Nadat je je reservatie hebt doorgestuurd, kan je die niet meer aanpassen.

  • Hoe voeg ik mijn speciale wensen en opmerkingen toe bij een product?

    Bij elk product kan je specifieke wensen doorgeven (bv. 'groene' bananen). Klik hiervoor op het pictogram 'Opmerking toevoegen' dat bij het product staat, vul je opmerking(en) in en klik op 'Opmerking opslaan'.

  • Hoe stuur ik mijn reservatie door?
    • Wanneer je winkelwagen gevuld is, klik je onderaan op 'Boodschappen reserveren'. Je krijgt dan een overzicht dat je kan afdrukken.
    • Je kan bijkomende opmerkingen doorgeven bij de bevestiging van je reservatie, of een andere reservatie (bv. bij ColliShop of Dreamland) toevoegen.
    • Klik op 'Reservatie bevestigen' en verstuur je reservatie.

    Tip: je kan je boodschappenlijstje op onze website in meerdere keren samenstellen, door elke dag enkele producten aan 'Mijn winkelwagen' toe te voegen. De inhoud van je winkelkwagen wordt bewaard tot het moment dat je je reservatie verstuurt.

  • Krijg ik een bevestiging van mijn reservatie?

    Nadat je je reservatie hebt doorgestuurd, sturen we je een e-mail met de melding dat we je reservatie goed ontvangen hebben en dat je plaats gereserveerd is op de door jou gekozen dag. In de e-mail vind je ook een overzicht van de gevraagde producten en een geschat totaalbedrag (Extra-kortingen en plooiboxen worden verrekend wanneer je de boodschappen afhaalt).

Filters en Lijstjes

  • Hoe gebruik ik de filters?

    Dankzij de filters sorteer je snel het assortiment op basis van een aantal gemeenschappelijke kenmerken:

    • Rode Prijzen: deze rubriek biedt je een overzicht van alle Rode Prijzen die gelden op het moment dat je je reservatie doorstuurt.
    • Extra-kortingen: voor een blik op de Extra-kortingen die gelden op het moment dat je je reservatie wil afhalen.
    • Bioproducten: deze filter zet alle biologische producten van je Colruyt-winkel op een rijtje.
    • Nieuwe producten: geeft een overzicht van de nieuwe producten die de 3 laatste maanden bij Colruyt in het assortiment zijn gekomen.
    • Boni Selection: Ons thuismerk biedt je een uitgekiende reeks producten met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
  • Waarvoor kan ik lijstjes gebruiken?

    Dankzij lijstjes die je zelf beheert, winkel je nog sneller. In deze lijstjes hou je alle producten bij die je regelmatig koopt. Je kan je eigen lijstjes als basis gebruiken voor je boodschappen. Je kan meerdere lijstjes aanleggen (bv. wekelijks, maandelijks, winter, zomer …) Om lijstjes te verwijderen klik je op het vuilnisbakje.

  • Hoe voeg ik producten toe aan een lijstje?

    Klik bij het gewenste product op het icoon 'Toevoegen aan lijstje' en kies een van je lijstjes (of maak een nieuw lijstje aan). De hoeveelheid die staat ingevuld, komt automatisch op je lijstje. Wanneer je een andere hoeveelheid invult bij het toevoegen aan je winkelwagen, zal je lijstje deze nieuwe hoeveelheid onthouden.

  • Welke standaardlijstjes zijn er?
    1. Mijn laatste reservatie
      Ook je vorige reservatie bewaren we als een lijstje: 'Mijn laatste reservatie'. Daar vind je alle producten van je vorige reservatie, tenzij ze niet meer beschikbaar zijn. In deze lijst zie je ook onmiddellijk de hoeveelheid die je de vorige keer hebt gekozen. We bewaren je laatste reservatie gedurende 3 maanden

      De prijzen die je ziet, zijn de prijzen die gelden op het moment van reservatie. De Extra-kortingen zijn die geldig op het moment dat je je boodschappen afhaalt. Van dit lijstje kan je even makkelijk als uit de andere lijstjes producten toevoegen aan je winkelwagen. Wil je van deze lijst een permanent lijstje maken? Klik dan op 'Opslaan als nieuw lijstje'. Je kan ook vanuit je laatste reservatie een aantal producten toevoegen aan een bestaand lijstje.
    2. Selectie voor u
      In dit lijstje vind je een selectie uit de honderden Rode Prijzen en Extra-kortingen die op dit moment gelden. Het zijn de aanbiedingen waarvan we denken dat ze je het meest interesseren, en die we speciaal voor jou verzameld hebben. Dit lijstje wordt elke twee weken vernieuwd.

Afhalen

  • Waar en wanneer haal ik mijn boodschappen af?

    Je haalt je boodschappen af op de dag, het uur en in het afhaalpunt die je bij het begin van je reservatie selecteerde. Sommige afhaalpunten zitten onder hetzelfde dak als de Colruyt-winkel, maar hebben een aparte ingang. Andere bevinden zich dan weer vooraan op de parking, of staan zelfs helemaal op zichzelf. In deze lijst vind je alle info.

  • Waarom plooiboxen?
    • In de plooiboxen kunnen we de producten makkelijk opbergen. Zo kunnen wij efficiënter werken en kan jij ze onmiddellijk meenemen.
    • De diepvries- en de verse producten worden in aparte boxen klaargezet, zodat je ze thuis snel kan opbergen in je koelkast of diepvriezer.
    • De plooiboxen zijn herbruikbaar en hebben een leeggoedwaarde. We vragen je een waarborg van 5,95 euro per plooibox. Die waarborg krijg je terug wanneer je de plooibox terugbrengt.
  • Kan ik mijn leeggoed afgeven bij Collect&Go?

    Je kan je leeggoed inruilen in Collect&Go-afhaalpunten die zich onder hetzelfde dak bevinden als de winkel. Gaat het om een afhaalpunt op een andere locatie, dan nemen we geen leeggoed terug. Je kan dan terecht in een Colruyt-winkel.

    Op onze website herken je de producten met leeggoedwaarde aan het flesje naast bepaalde artikelen. De leeggoedwaarde verschijnt wanneer je met de muis over het flesje beweegt.

Betalen

  • Hoeveel kost deze service?

    Je betaalt 5,50 euro voor onze afhaalservice.

  • Welke prijs betaal ik bij Collect&Go voor mijn producten?

    Je betaalt de prijs die op de website staat op het moment van reservatie. Collect&Go garandeert de laagste prijzen in vergelijking met de andere grote nationale supermarktketens: Delhaize, Carrefour, Aldi & Lidl.

    Net zoals er verschillen kunnen optreden tussen de Colruyt-winkels onderling omwille van plaatselijke concurrenten, kan de prijs op de Collect&Go-website verschillen van die in je Colruyt-winkel.

  • Is het totaalbedrag in mijn bevestiging van reservatie definitief?

    In je bevestigingsmail en in het overzicht van je winkelwagen vind je het geschatte totaal van je reservatie.

    BELANGRIJK:

    • Je Extra-kortingen zijn nog niet in mindering gebracht van het geschatte totaal. We verrekenen de Extra-kortingen wanneer je je boodschappen afhaalt, op vertoon van je Extra-kaart.
    • Ook de plooiboxen worden nog verrekend wanneer je de boodschappen afhaalt.
  • En wat met kortingbonnen?

    Heb je bonnen die niet vermeld staan op de website? Geef ze dan af aan de medewerker bij de betaling van je boodschappen. Ze worden daar meteen verrekend.

  • Wanneer en hoe betalen?
    • Bij Collect&Go betaal je gewoon wanneer je je boodschappen komt afhalen, niet vooraf via internet.
    • Je betaalt bij voorkeur met Bancontact (geen kredietkaart), met elektronische maaltijdcheques of met je Colruyt-kaart.
    • Bevindt het afhaalpunt zich niet onder hetzelfde dak als de winkel, dan kan je uitsluitend elektronisch betalen.

Service & kwaliteit

  • Hoe garandeert Colruyt de kwaliteit van mijn producten?

    Onze medewerkers halen je producten met de grootste zorg rond, en ze houden rekening met de speciale wensen die je doorgaf (bv. groene bananen, dik of dun gesneden vlees). Om de koudeketting niet te onderbreken bewaren we je verse producten in koelkasten, en diepvriesproducten in diepvriezers, tot je ze komt afhalen.

  • Wat als er een artikel ontbreekt?

    Wanneer een product niet voorradig is, stellen we je in de mate van het mogelijke een gelijkaardig vervangartikel voor. We melden dit wanneer je je boodschappen komt afhalen. Je kiest zelf of je het vervangartikel al dan niet aanvaardt.

Privacy

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    Zodra we je persoonsgegevens in onze klantenlijst hebben genoteerd, krijg je regelmatig onze informatie thuisbezorgd. Hebt je een e-mailadres doorgegeven, dan kan je ook informatie via e-mail ontvangen. Wij verbinden ons ertoe je persoonsgegevens uitsluitend te gebruiken om een correcte afhandeling van je contract mogelijk te maken en voor informatie van de bedrijven van Colruyt Group. In het privacycharter van Colruyt Group lees je gedetailleerd wat we doen om je privacy te beschermen, hoe je op elk moment inspraak hebt en welke controles worden uitgevoerd op de stipte naleving van dit charter.

Volg de tour door de website

Win nòg meer tijd met onze vernieuwde website.

Problemen of vragen?

Voor België of Luxemburg bel naar +32 2 363 52 52 Van maandag tot vrijdag van 7.30 tot 20 u.